Aktualności

Kurs na stopień żeglarza jachtowego edycja jesienna

Zbieramy fundusze na działalność statutową.  Dla osób, które nas wspomogą przygotowaliśmy bardzo atrakcyjną  ofertę. Dla osób, które przekażą na naszą działalność statutową, kwotę  w wysokości minimum  900,00 zł, oferujemy jako jeden pakiet: kurs teoretyczny i praktyczny  na stopień żeglarza jachtowego, udostępniamy za darmo do końca sezonu 2021 i  2022, jacht typu Omega na jeziorze Dziekanowskim, […]

Zajęcia dla mieszkańców Gminy Łomianki

To już kolejny rok kiedy dla mieszkańców Gminy Łomianki będziemy realizować projekt pod tytułem:  Żeglarstwo jako sposób na przeciwdziałanie patologiom społecznym. Zadanie współfinansowane ze środków Gminy Łomianki. Podczas realizacji wspomnianego projektu wykorzystujemy zajęcia oparte na żeglarstwie do: – promocji zdrowego stylu życia, – upowszechniania zajęć motywujących do samorozwoju , – wyrównywania szans edukacyjnych i społecznych […]

Zajęcia dla mieszkańców Gminy Stare Babice

To już kolejny rok kiedy dla mieszkańców Gminy Stare Babice będziemy realizować projekt pod tytułem:  Żeglarstwo jako sposób na przeciwdziałanie patologiom społecznym,  który jest współfinansowany przez Gminę Stare Babice. Podczas realizacji wspomnianego projektu wykorzystujemy zajęcia oparte na żeglarstwie do: – promocji zdrowego stylu życia, – upowszechniania zajęć motywujących do samorozwoju , – wyrównywania szans edukacyjnych […]

Wieloetapowy rejs po Bałtyku

W okresie od 03 lipca do 07 sierpnia organizujemy 5 etapowy rejs po Bałtyku na jachcie Janmor 34. Do dyspozycji załogi będą 3 kabiny 2 osobowe + 2 miejsca w mesie. Każdy etap to 7 dni rejsu,  wszystkie wymiany załóg odbywać się będą na terenie Polski. Zapraszamy. Plan rejsu: I etap, trasa:  Marina Błotnik – […]

Klubowe rejsy integracyjne

W roku 2021 proponujemy  dwa rejsy  integracyjne dla członków naszego Klubu.  W tym celu bezpłatnie zostaną udostępnione  3 nasze  jachty kabinowe. Prosimy o zgłaszanie się sterników, którzy są zainteresowani poprowadzeniem jachtów w wyznaczonych terminach.   I termin : od 28 do 30 maja 2021 , do dyspozycji  1 jacht:                                 Sasanka 660 – przystań PTTK Ruciane […]

Prelekcje i szkolenia online

Zapraszamy na cykl szkoleń i prelekcji żeglarskich!   Jeszcze przez sezonem, kiedy nie możemy ruszyć na wodę, chcieliśmy Wam zaproponować program naszych zajęć klubowych na najbliższe tygodnie. Ze względu na zagrożenia  spowodowane  koronawirusem COVID19, zajęcia będą prowadzone online.   Od 30 stycznia będziemy realizować co 2 tygodnie spotkania na platformie SKYPE dla wszystkich zainteresowanych […]

KURSU NA STOPIEŃ ŻEGLARZA JACHTOWEGO w roku 2021 edycja wakacyjna dla młodzieży

Zbieramy fundusze na działalność statutową.  Dla osób, które nas wspomogą przygotowaliśmy bardzo atrakcyjną  ofertę. Dla osób, które przekażą na naszą działalność statutową, kwotę  w wysokości minimum  800,00 zł, oferujemy jako jeden pakiet: kurs teoretyczny i praktyczny  na stopień żeglarza jachtowego, udostępniamy za darmo do końca sezonu 2021, jacht typu Omega na jeziorze Dziekanowskim, proponujemy bezpłatne […]

Zobacz więcej

Prośba o wsparcie naszych działań

Szanowni Państwo Stowarzyszenie Jachtklub Łomianki jest organizacją non profit. Zajęcia, relacje uczestników oraz historię naszej działalności zamieszczamy na stronie internetowej www.jkl.waw.pl lub Facebooku ww.facebook.com/jachtklublomianki.   Obecnie realizujemy projekty: • Szkoła Żeglarstwa – w ramach tego projektu prowadzimy pływania rekreacyjnie, szkolimy uczestników zajęć w celu zdobycia przez nich umiejętności i uprawnień żeglarskich w zakresie żeglarstwa śródlądowego […]

Aktualności Facebook

Załoga s/y Aragorn melduje się w Szwecji w Skillinge! 🇸🇪W ramach klubowego rejsu po Bałtyku realizujemy etap Świnoujscie-Kołobrzeg. Warto jednak czasem wydłużyć trasę i zobaczyć trochę więcej:) Wczoraj rano udało się zacumować na Bornholmie po nocy spędzonej na morzu 🇩🇰 ... WięcejMniej
View on Facebook
Ahoj!W tej chwili trwa 5 etapowy rejs Bałtycki realizowany przez Stowarzyszenie Jachtklub Łomianki!Przez 5 tygodni 5 załóg zmaga się z wiatrem, morzem podziwiając piękno naszego Bałtyku i Polskiego wybrzeża. Zaczęliśmy na początku lipca i ostatni etap kończymy w 1 tygodniu sierpnia. Zobaczcie jakie zdjęcia dostaliśmy z pierwszego etapu! Dodatkowo Robert podzielił się z nami swoją relacją z rejsu:"Pierwszy etap rejsu bałtyckiego organizowanego przez Jachtklub Łomianki:Ten etap poświęciliśmy na naukę żeglarstwa morskiego. Typowy rejs szkoleniowy przeznaczony dla przyszłych skipperów i jachtowych sterników morskich. Dla osób uczestniczących w rejsie zaplanowaliśmy zajęcia z planowania trasy, manewrowania jachtem na żaglach i silniku, ćwiczenia z nawigacji, planowanie trasy rejsu w oparciu o warunki pogodowe i rodzaj akwenu, nawigacja elektroniczna i papierowa, odbieranie prognoz pogody i komunikatów nawigacyjnych poza zasięgiem telefonii komórkowej (komunikaty nadawane przez rado VHF, HF-FAX, NAVTEX, RTTY). Rejs rozpoczęliśmy 3 lipca w Marinie Błotnik k/Gdańska przejmując jacht Janmor 34AC o nazwie Aragorn®. Pierwszy etap prowadził do Władysławowa, którego pokonanie przy słabych warunkach wiatrowych zajęło nam 12 godzin. Kolejny dwa dni, kolejne etapy do przepłynięcia. Cel na poniedziałek to port w Łebie oddalony o około 40 Nm na wtorek Ustka i kolejne 37 Nm. Niestety kolejne godziny pływania przy użyciu silnika, czego cała Załoga miała już dość. Dodatkowo temperatury przekraczały 30 C. Kolejny dzień wg prognoz miał być dla nas przyjazny i tym razem synoptycy się nie pomylili. Wykorzystując dobre warunki udało się przećwiczyć wiele manewrów, m.in. halsowanie, utrzymywanie kursu na zafalowanym morzu i wiele innych. Podczas tego etapu członkowie Załogi ćwiczyli również odbieranie prognozy pogody bez użycia internetu. O określonej godzinie odebrali na odpowiedniej częstotliwości mapy sytuacji barycznej HF FAX i komunikaty RTTY. Do mariny Darłowo dopłynęliśmy po ponad 9 godzinach uczciwego żeglowania. Czwartek i po pierwsze manewry portowe, po drugie w planie było wypłyniecie na tyle daleko od brzegu aby nie był on widoczny i prowadzenie nawigacji tylko przy wykorzystaniu tradycyjnych metod. Kolejne wyzwanie to podejście do Kołobrzegu po zachodzie słońca przy wykorzystaniu świateł nawigacyjnych. Wszystkie założenia zostały zrealizowane i około 23.40 rozpoznaliśmy światła latarni Gąski na lewo od naszej pozycji i latarni Kołobrzeg przed dziobem. O 23.40 po 12 godzinach żeglowania i przepłynięciu ponad 60 Nm zacumowaliśmy w marinie Solnej w Kołobrzegu. Po zasłużonym odpoczynku rano ponownie wypłynęliśmy na Bałtyk aby wykorzystać ostatni dzień rejsu na doskonalenie umiejętności. Ćwiczenia zajęły nam kolejne 6 godzin i do przepłyniętego dystansu mogliśmy dopisać 23 Nm. Resztę dnia musieliśmy niestety poświęcić na pakowanie, klarowanie i sprzątanie jachtu, ponieważ część Załogi startowała z Kołobrzegu o 5.00 a pozostali niewiele później.Podsumowanie:Liczba dni pływania - 6Liczba godzin żeglugi - 55Liczba przepłyniętych Nm - 245,5Odwiedzone porty: Błotnik, Władysławowo, Łeba, Ustka, Darłowo, Kołobrzeg." ... WięcejMniej

2 weeks ago

Trzeci dzień kursu na Żeglarza Jachtowego (w tym 2 dzień teorii) zaczęliśmy od krótkiego testu 🖋Jest nadzieja 😎 A teraz startujemy z wykładem o teorii żeglowania! Już za dwa dni ruszamy dalej na 6 dniowy rejs- bez kursów względem wiatru ani rusz! ⛵️🙃 ... WięcejMniej
View on Facebook

Dziś zaczęliśmy kolejną edycję kursu żeglarza jachtowego dla Młodzieży! 25 stopni, 3bft, Omega i jezioro- czego chcieć więcej? 🙂 ⛵️☀️⚓️ ... WięcejMniej

2 weeks ago

Ahoj! Drodzy klubowicze! Zwolniły się 2 terminy na rejsy jachtem Sasanka 660! Teraz możecie popływać jeszcze w tym sezonie na Mazurach 🙂 -19-25 lipca-9-15 sierpniaKażda osoba będąca członkiem naszego klubu może wyczarterować ten jacht za jedyne 90 zł za dzień 🙂 Kto pierwszy ten lepszy! (link do rezerwacji i informacji o jachcie w komentarzu) ... WięcejMniej