FAQ - pytania i odpowiedzi
1. Jak zapisać się do Klubu?
Najpierw trzeba wejść na stronę internetową www.jkl.waw.pl i na podstronie "Z życia Klubu" zapoznać się ze Statutem Klubu. Jeżeli Statut nie zniechęcił Państwa do przystąpienia do Klubu, to następnie, na tej samej stronie internetowej, w zakładce "Dokumenty" znajduje się Deklaracja członkowska. Należy ją wypełnić, podpisać a skan przesłać na adres mailowy: jkl.anv@wp.pl. Na podstawie przesłanej deklaracji Zarząd Klubu akceptuje lub odrzuca wniosek. Po zaakceptowaniu lub odrzuceniu wniosku otrzymujecie Państwo zwrotną wiadomość mailową o decyzji Zarządu. Po przyjęciu do grona członków Klubu trzeba opłacić składkę członkowską w ciągu 30 dni od otrzymanej decyzji o przyjęciu do Klubu.
Brak opłaty składki w podanym terminie jest uważany za rezygnację kandydata z członkostwa w Klubie.
2. Ile wynosi składka członkowska i kiedy musi zostać opłacona?
Składki członkowskie należy opłacić do końca marca danego roku kalendarzowego, którego składka dotyczy.
Wysokość składki
Ul.Wiejska 12a, 05-092 Łomianki
Mazowiecki Bank Spółdzielczy w Łomiankach
27 8009 0007 0015 0949 2001 0001
Każdy członek Klubu, który ma opłacone składki członkowskie, może bezpłatnie korzystać z jachtu typu Omega na jeziorze Dziekanowskim.
Dostępność jachtu należy sprawdzić na podstronie Rezerwacje jachtów w kalendarzu rezerwacji jachtu Omega. Następnie dokonać rezerwacji jachtu poprzez stronę internetową.
- podjął się napisania, realizacji i rozliczenia przynajmniej jednego Projektu firmowanego przez Stowarzyszenie Jachtklub Łomianki, który uzyska akceptację organu ogłaszającego nabór wniosków a koszt realizacji Projektu przekroczy kwotę 5000,00 zł oraz w trakcie realizacji tego projektu Klub nie poniesie strat finansowych i rzeczowych,
- pod pojęciem Projekt rozumiany jest wniosek składany w ramach otwartego konkursu ofert dla Organizacji Pozarządowych
- podczas realizacji zadań w jednym lub wielu Projektach Klubowych albo działań statutowych Klubu, wykaże się oświadczeniem, w którym zakres prac i ilość przepracowanych godzin zostaną potwierdzone przez Przewodniczącego Maszoperii , przynajmniej jednego członka Zarządu lub osobę koordynującą Projekt, w wysokości co najmniej 80 godzin a za przepracowane godziny nie było pobierane wynagrodzenie,
- w danym roku kalendarzowym ,od sponsora/sponsorów lub innych osób pozyska łączne wpłaty na cele statutowe w wysokości co najmniej 2000,00zł......
Szczegółowe zasadny użytkowania jachtów klubowych przez członków Klubu, zostały określone w Uchwale Zarządu oraz Regulaminach użytkowania jachtów, które znajdują się na podstronie Rezerwacje jachtów.
Główne zadania Maszoperii:
- w ciągu każdego sezonu żeglarskiego i po jego zakończeniu wykonywanie prac związanych z utrzymaniem jachtu w odpowiednim stanie technicznym i estetycznym, który zapewnia bezpieczne użytkowanie jachtu zgodnie z jego przeznaczeniem oraz wyposażeniem,
- przygotowanie jachtu do każdego sezonu żeglarskiego, zimowania i wodowania,
- propagowanie i doskonalenie umiejętności żeglarskich oraz dobrej praktyki żeglarskiej,
- realizowanie celów statutowych Klubu i projektów opartych na wykorzystaniu żeglarstwa,
- eksploatacja jachtu zgodnie z jego przeznaczeniem i Statutem Klubu,
- aktywna współpraca z Zarządem Klubu z celu wypracowania środków na pokrycie kosztów utrzymania jachtu.
Ogólnie można powiedzieć tak: członek Maszoperii zajmuje się przygotowaniem jachtu do sezonu i dbaniem o jego stan techniczny, a w zamian może bezpłatnie eksploatować jacht przez dowolną liczbę dni w roku.
Szczegółowe informacje na temat funkcjonowania i przystąpienia do Maszoperii przedstawione zostały w Regulaminach poszczególnych Maszoperii, dostępnych na podstronie Rezerwacje jachtów.
9. Jak zapisać się do Maszoperii ?
Do Maszoperii może zapisać się każdy członek Klubu, który spełni wymagania określone w Regulaminach Maszoperii. Regulaminy dostępne są na podstronach: Rezerwacje jachtów i Dokumenty.
W tym celu musisz najpierw:
- wybrać Maszoperię, do której chcesz się zapisać,
- zapoznać się z jej regulaminem, sprawdzić czy spełniasz wymogi regulaminowe i czy zgadzasz się na ich respektowanie,
- jeśli spełniasz warunki, kolejnym krokiem będzie wypełnienie wniosku o przyjęcie do wybranej Maszoperii i przesłanie tego wniosku do Przewodniczącego Maszoperii.
- Na podstronie Rezerwacje jachtów , przy każdym jachcie ( pod kalendarzem rezerwacji) podany jest adres mailowy i telefon do Przewodniczącego Maszoperii wybranego jachtu. Na ten adres mailowy należy wysłać swój wniosek o przyjęcie do Maszoperii wybranego jachtu.
- Ostateczną decyzję o przyjęciu do Maszoperii podejmuje Zarząd Klubu, po czym o swojej decyzji, powiadamia Przewodniczącego danej Maszoperii oraz osobę składającą wniosek.
- Po zatwierdzeniu przez Zarząd Klubu automatycznie stajesz się członkiem wybranej Maszoperii.